Sökresultat för Malin Sundström...
Rensa filter?
Kategorier: Detalj- och grossisthandel E-handel: affärsaspekter Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Industrier och branscher
Handeln har länge kretsat kring det personliga mötet där den fysiska butiken – affären – har spelat en betydande roll för hur affärer görs. När handeln nu digitaliseras väcks en rad frågor om hur framtidens affärer kommer att se ut. I boken problematiseras och diskuteras handelns digitalisering med utgångspunkt i den…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Idag är bredbandsnätet en förutsättning för distanshandelns utveckling. Men den första stora genombrottet skedde i och med järnvägarnas utbyggnad och postens omvandling under 1800-talet. Bakom det som idag ses som det modernaste finns alltså en lång historia om hur teknik, samhälle och företag har utvecklats.
Paket på…
Kategorier: Digital or internet economics Ekonomi för specifika sektorer Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: försäljning och marknadsföring Management: särskilda områden Nationalekonomi
Prisbelönad: Köprevolutionen har tilldelats hederspris i tävlingen Årets marknadsföringsbok 2016! Morgondagens marknadsplats är digital. Med den här boken får du de nödvändiga insikter som hjälper dig att tänka framåt och ställa de rätta frågorna.
Digitaliseringen av samhället är en av vår tids största och mest…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Marknadsföringsboken ger heltäckande kunskaper på grundläggande kurser i marknadsföring vid universitet och högskola samt kurser för yrkesverksamma personer. Boken är modern och praktisk, men vilar på stadig teoretisk grund. Den förklarar både överskådligt och uttömmande hur marknadsföringens olika delar hänger ihop.…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
På olika plan i samhället diskuteras lojalitet och man är överens om att lojalitet är viktigt för människor och för olika typer av verksamheter. Men vad är lojalitet? Och hur uppstår lojalitet hos människan? Hur kan verksamheter främja lojalitet?
Denna bok reder ut begreppet lojalitet och placerar in det i ett större…
Kategorier: Åldersgrupper och generationer Åldersgrupper: äldre Medicin och omvårdnad Omvårdnad Omvårdnad och medicinska stödfunktioner Omvårdnad: forskning och teori Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap Sociala grupper
The overall aim of the thesis was to explore healthcare professionals’ and volunteers’ experiences of encountering older persons’ existential loneliness, the significance of the care context, and first-line managers’ view of support. Three of the studies were qualitative with a descriptive design (studies I–III) and…